
S8R (S6R) v letadle s benz. motorem
S8R (S6R) v letadle s benz. motorem
Čau modeláři. Chci se vás tady zeptat, jestli máte někdo nějakou zkušenost (nejlépe vlastní) s provozem těchto přijímačů v benzinovém éru. Prozatím jsem na toto téma neobjevil téměř nic (možná jsem špatně hledal). Zajímá mě především, jestli vibrace od motoru neovlivňují negativně funkci stabilizace, nebo jestli nedochází k rušení signálu od zapalování. Ptám se na to proto, že jsem nedávno dokončil stavbu 2m akrobata (benzin) a osadil jej S8R. Než jsem se dostal k záletu, potkal jsem na letišti kolegu, který mě povyprávěl, že s podobným letadlem a stejným přijímačem havaroval ihned při prvním letu, chvilku po startu, vlivem nekontrolovatelných pohybů serv. Bylo to jasné selhání techniky, pilotní chyba vyloučena. 

Re: S8R (S6R) v letadle s benz. motorem
Taky bych rád nějaké rozumy. Mám taky jeden kus, trochu jsem ho i zkusil, ale nějak dost často čtu o problémech s touto řadou, tak leží v krabici. Říkal jsem si, že by mohl být problém i v uživateli, protože celý postup nastavení (od polohy, umístění atd. ) je náročnější. Taky vibrace mu určitě nesvědčí.
Na druhou stranu vidím, že i výrobce má zřejmě s touto řadou nějaký problém, protože finální verze fw pro ACCST V2 stále nějak vázne.
Na druhou stranu vidím, že i výrobce má zřejmě s touto řadou nějaký problém, protože finální verze fw pro ACCST V2 stále nějak vázne.
Naposledy upravil(a) ellet dne úte 05. kvě 2020 17:17:07, celkem upraveno 1 x.
Re: S8R (S6R) v letadle s benz. motorem
Zkušenosti jsou, ale nejsou úplně pozitivní. Kolega (motor DLE35RA) s ním dal 3-4 lety, než za blíže neurčených okolností během rovného letu letadlo hodilo plnou výchylku výškovky dolů a než se řízení obnovilo, bylo na zemi.
Pro benzínové motory je lepší použít RX8R PRO odolnější proti rušení od zapalování. Už z pohledu na cenu je jasné, že SxR přijímače nemohou být stejně vybavené.
V nové řadě Archer je oznámený stabilizovaný přijímač odolnější proti rušení od zapalování a vibracím. Do té doby bych zůstal u RX8R PRO.
V několika elektrických letadlech s ním lítám běžně.
Pro benzínové motory je lepší použít RX8R PRO odolnější proti rušení od zapalování. Už z pohledu na cenu je jasné, že SxR přijímače nemohou být stejně vybavené.
V nové řadě Archer je oznámený stabilizovaný přijímač odolnější proti rušení od zapalování a vibracím. Do té doby bych zůstal u RX8R PRO.
V několika elektrických letadlech s ním lítám běžně.
- Jan Urbánek
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1805
- Registrován: ned 21. dub 2019 17:30:13
Re: S8R (S6R) v letadle s benz. motorem
Ta plna vychylka mohla byt chyba FW, vim o lidech co Ska pouzivaji ve spalovacich bezne.
Re: S8R (S6R) v letadle s benz. motorem
Odezva na můj dotaz je minimální. Z toho usuzuji, že tyto přijímače do modelů se spalovákem mnoho modelářů neinstalovalo. Asi k tomu po všech těch problémech s touto řadou přijímačů není důvěra. Pro sebe jsem si udělal závěr, že bude rozumnější počkat až RCstudio naskladní nový ARCHER SR10 PRO. V čínských (i několika evropských) eshopech už je nabízen.
Re: S8R (S6R) v letadle s benz. motorem
Naprostý souhlas s počkáním na Archery. Moje důvěra v SxR přijímače je také nalomená, byť s ním mám odlétáno mnoho hodin bez problémů.
I jak píše pan Urbánek výše, podobný problém jsem měl i já v elektrickém letadle a nedávno na našem letišti i dva další kolegové. Vždy jiný kus přijímače i rádio, vše elektry.
Vždy došlo k restartu přijímače, plné výchylce výškovky dolů a než došlo k obnovení ovládání, letadlo bylo na zemi. Navíc to bylo při vodorovném letu, nikdy během nějakých bejkáren. Při testech po havárii pak vše fungovalo normálně, v logu nic abnormálního.
Jiný problém s S6R přijímačem měl kolega při úplně vypnuté funkci stabilizace, kdy mu přestaly reagovat obě serva křidélek, ale zbytek letadla fungoval. Na zemi opět vše v pořádku. Bohužel logování nebylo zapnuté, takže další vyšetřování není možné.
Společný jmenovatel byla verze firmware poslední v1. S V2.1.0 zatím k žádnému problému nedošlo, ale jak říkám, semínko pochybností je už zaseté a nová verze je venku zatím krátkou dobu.
Všeho všudy mají SxR přijímače jen na našem letišti a okolí skóre 5 letadel.
I jak píše pan Urbánek výše, podobný problém jsem měl i já v elektrickém letadle a nedávno na našem letišti i dva další kolegové. Vždy jiný kus přijímače i rádio, vše elektry.
Vždy došlo k restartu přijímače, plné výchylce výškovky dolů a než došlo k obnovení ovládání, letadlo bylo na zemi. Navíc to bylo při vodorovném letu, nikdy během nějakých bejkáren. Při testech po havárii pak vše fungovalo normálně, v logu nic abnormálního.
Jiný problém s S6R přijímačem měl kolega při úplně vypnuté funkci stabilizace, kdy mu přestaly reagovat obě serva křidélek, ale zbytek letadla fungoval. Na zemi opět vše v pořádku. Bohužel logování nebylo zapnuté, takže další vyšetřování není možné.
Společný jmenovatel byla verze firmware poslední v1. S V2.1.0 zatím k žádnému problému nedošlo, ale jak říkám, semínko pochybností je už zaseté a nová verze je venku zatím krátkou dobu.
Všeho všudy mají SxR přijímače jen na našem letišti a okolí skóre 5 letadel.