Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
Měl bych jeden námět na pana Urbánka, když často tvrdí, jak předává podněty interně do FrSky...
Nebylo by možná od věci, kdyby se do nabídky dostal také nějaký přijímač moderní řady, použitelný pro F3-5x... On tam totiž v tuto chvíli žádný není - reálně lze použít jen RX8R, ale je ho nutné okamžitě rozebtrat a vyměnit antény (ty PCB jsou do větroně nepoužitelné), což je problém i z hlediska záruky a v některých případech je trochu problém i s velikostí.
Ideální by byl G-RX8, jenže bez vária - ve většině kategorií není povoleno a výklad pravidel je momentálně dost striktně takový, že v modelu prostě vário (či gyro) být nesmí, pouhé vypnutí tlačítkem na G-RX8 prostě není v souladu s aktuálním výkladem pravidel. Pro soutěžní házedla F3K problém není, tam je méně serv a tak jsou naprosto v pohodě RX4R a RX6R, pro elektovětroň je ale nezbytných minimálně 7 a lépe 8 kanálů, což momentálně v nabídce prostě v tom moderním malém provedení není
Je mi jasné, že to nikdy nebude "masovka", ale zase na druhé straně by FrSky nemuselo vyvíjet nic zásadně nového, stačilo by vzít existující G-RX8 a prostě jen neosadit čidlo varia vůbec, tak třeba by jim to za úvahu stálo...
Nebylo by možná od věci, kdyby se do nabídky dostal také nějaký přijímač moderní řady, použitelný pro F3-5x... On tam totiž v tuto chvíli žádný není - reálně lze použít jen RX8R, ale je ho nutné okamžitě rozebtrat a vyměnit antény (ty PCB jsou do větroně nepoužitelné), což je problém i z hlediska záruky a v některých případech je trochu problém i s velikostí.
Ideální by byl G-RX8, jenže bez vária - ve většině kategorií není povoleno a výklad pravidel je momentálně dost striktně takový, že v modelu prostě vário (či gyro) být nesmí, pouhé vypnutí tlačítkem na G-RX8 prostě není v souladu s aktuálním výkladem pravidel. Pro soutěžní házedla F3K problém není, tam je méně serv a tak jsou naprosto v pohodě RX4R a RX6R, pro elektovětroň je ale nezbytných minimálně 7 a lépe 8 kanálů, což momentálně v nabídce prostě v tom moderním malém provedení není
Je mi jasné, že to nikdy nebude "masovka", ale zase na druhé straně by FrSky nemuselo vyvíjet nic zásadně nového, stačilo by vzít existující G-RX8 a prostě jen neosadit čidlo varia vůbec, tak třeba by jim to za úvahu stálo...
- Jan Urbánek
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1684
- Registrován: ned 21. dub 2019 17:30:13
Re: Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
Zdravim,
diky za namet. Chystame celou radu novych prijimacu a moje pozadavky byly i na 10k ve velikosti GRX8. Vas pozadavek predam dal uvidime jak se k tomu FrSky postavi. Doufam ze nas v tomto podpori i odstatni partneri.
diky za namet. Chystame celou radu novych prijimacu a moje pozadavky byly i na 10k ve velikosti GRX8. Vas pozadavek predam dal uvidime jak se k tomu FrSky postavi. Doufam ze nas v tomto podpori i odstatni partneri.
Re: Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
Ad 10k - to by zajímavé bylo pro modely s šestiservovým křídlem, pro to je nutno 9 kanálů a popravdě to je trochu problém u více výrobců. Sám takový model nemám, ale o nějakých vím. Fakt ale je, že tady se dost komplikuje programování v OTX, co jsem viděl nejrozšířenější eSOAR template pro větroně, tak tam má autor variaci i na 6serv v křídle, ale píše, že už došel na limit GVAR a je to problém, 4 serva ještě jdou, ale přidání dalších skáče náročnost až takřka exponenciálně Tohle nechci posuzovat, ale myslím si, že pro takto složitá křídla už bude docela limitující i OpenTX, ale tohle ať hodnotí jiní, o tom můj komentář nebyl
Jinak zpátky k mému dotazu kolem prosté úpravy osmikanálu - to o výkladu pravidel se řešilo letos při MS F3K, kde padl jasný výklad při rozpravě mezinárodní jury. Na MS F5J (kde znám dění do detailu jako vedoucí týmu ČR) se pohyboval papír s technickým výkladem, který tvrdil v podstatě to samé, akorát u F5J to nedošlo až jury, protože tam přeci jen tolik FrSky není (asi i kvůli tomu omezení RXů). Mimochodem ale o jednom pilotovi, který zřejmě létá G-RX8 a tím si "koleduje" vím, asi je jen otázka času, kdy to někde vybublá...
Jinak zpátky k mému dotazu kolem prosté úpravy osmikanálu - to o výkladu pravidel se řešilo letos při MS F3K, kde padl jasný výklad při rozpravě mezinárodní jury. Na MS F5J (kde znám dění do detailu jako vedoucí týmu ČR) se pohyboval papír s technickým výkladem, který tvrdil v podstatě to samé, akorát u F5J to nedošlo až jury, protože tam přeci jen tolik FrSky není (asi i kvůli tomu omezení RXů). Mimochodem ale o jednom pilotovi, který zřejmě létá G-RX8 a tím si "koleduje" vím, asi je jen otázka času, kdy to někde vybublá...
Re: Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
Jestli by na takové věci nebylo lepší něco "modulárního".
Myšlenka je taková, že by byla nějaká řada přijímačů se sériovým výstupem, ať už s.bus nebo něčím novějším, a k tomu buď sériová serva nebo převodníky na std serva.
Takže bych měl přijímač bez telemetrie na jednoduché věci (ala XM), pak s telemetrií, s redundancí, se stabilizací, s variem.
K tomu buď jednotlivé převodníky (existující s.bus na 4 PWM nebo s.bus ne jedno servo, případně nějaká ta multifunkce)
4 kanálový převodník pro každé křídlo a další pro trup by mohl i výrazně usnadnit kabeláž. Asi by byla taky otázka ceny, jestli moduly nebo v kuse.
Myšlenka je taková, že by byla nějaká řada přijímačů se sériovým výstupem, ať už s.bus nebo něčím novějším, a k tomu buď sériová serva nebo převodníky na std serva.
Takže bych měl přijímač bez telemetrie na jednoduché věci (ala XM), pak s telemetrií, s redundancí, se stabilizací, s variem.
K tomu buď jednotlivé převodníky (existující s.bus na 4 PWM nebo s.bus ne jedno servo, případně nějaká ta multifunkce)
4 kanálový převodník pro každé křídlo a další pro trup by mohl i výrazně usnadnit kabeláž. Asi by byla taky otázka ceny, jestli moduly nebo v kuse.
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik létajících, jezdících a plavajícich strojů)
Re: Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
A nájde sa tam aj niečo s dvomi externými analógovými vstupmi?
Re: Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
Modulární instalace dává smysl spíš ve spojení s SBUS servy, kdy můžeš celé křídlo připojit jednoduše jedním kabelem (a při použití MPX 6pin konektoru ještě mít zdvojené všechny piny). Bohužel ale tohle už jde reálně jen se servy Futaba, FrSky se na SBUS serva vykašlalo (asi příliš malý odbyt), ač je po jistou dobu dělalo, defakto šlo o SBUS verze KST.prikrylm píše: ↑úte 10. zář 2019 13:04:59Jestli by na takové věci nebylo lepší něco "modulárního".
Myšlenka je taková, že by byla nějaká řada přijímačů se sériovým výstupem, ať už s.bus nebo něčím novějším, a k tomu buď sériová serva nebo převodníky na std serva.
Takže bych měl přijímač bez telemetrie na jednoduché věci (ala XM), pak s telemetrií, s redundancí, se stabilizací, s variem.
K tomu buď jednotlivé převodníky (existující s.bus na 4 PWM nebo s.bus ne jedno servo, případně nějaká ta multifunkce)
4 kanálový převodník pro každé křídlo a další pro trup by mohl i výrazně usnadnit kabeláž. Asi by byla taky otázka ceny, jestli moduly nebo v kuse.
Roztahovat po modelu převodníky na PWM ale už zdaleka tak elegantní není. Hlavně ale bych neřekl nic, kdyby převodník byl pro přidání dalších kanálů (9-16), ale tady se bavíme o situaci, kdy stačí běžný 7-8ch RX, který navíc už existuje, jde naopak o jeho zjednodušení
Re: Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
S-Bus serva su aj Corona , videl som ich asi 8 druhov na jednom ceskom obchode. Dobra kvalita a primerana cena.
Re: Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
Jako sorry, ale Corona má v SBUS pár serv své levnější řady a osadit tím větší kompozitový větroň se moc nedá - chybí výkonné klapkové servo (mimochodem bez SBUS by se u Corony něco našlo), lepší 9g micro (to samé, Corona dělá dobrý typ 843MG, ale ten není SBUS) atd.
Kvalitní dělá fakt jen Futaba a v minulosti právě FrSky, tam šlo o ty docela slušné celokovové KST, ale bohužel vývoj byl ukončen.
Když jsme u těch podnětů - ono je těch SBUS serv taky docela škoda, je to ukončení jejich produkce opravdu definitivní? KST se v mezičase kvalitou dále posunulo, pokud byla v minulosti s FrSky nějaká spolupráce, tak udělat SBUS variantu nejnovějších X08 a X10 by bylo hodně zajímavé...
Kvalitní dělá fakt jen Futaba a v minulosti právě FrSky, tam šlo o ty docela slušné celokovové KST, ale bohužel vývoj byl ukončen.
Když jsme u těch podnětů - ono je těch SBUS serv taky docela škoda, je to ukončení jejich produkce opravdu definitivní? KST se v mezičase kvalitou dále posunulo, pokud byla v minulosti s FrSky nějaká spolupráce, tak udělat SBUS variantu nejnovějších X08 a X10 by bylo hodně zajímavé...
Re: Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
Hmm, to je pravda. Islo skor o standartne serva, do trupu. Do kridel a do drahsich modelov asi dost nevhodne...
- juraj.jurej
- Příspěvky: 564
- Registrován: úte 30. dub 2019 7:09:35
Re: Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
SBUS systém zaviedla Futaba. Tak niet čudu, že robia asi iným výrobcom problémi a ostali už iba Futaba servá. (aby sa predávali) Myslím, že aj Corona sa dopredáva. Skrátka klasická Futaba politika. Možno sa dočkáme aj iných zznačiek, ale tie budú musieť platiť Futabe a o to budú drahšie. Ja to tak vidím a berte to ako môj názor.
FrSky Tandem X20
Re: Námět na FrSky - přijímač pro soutěžní větroně
Normální 8-mi kanál nové řady bez PCB antén bych taky přivítal. Při větším počtu kanálů bych dal přednost modulárnímu řešení převodníky. Je to daleko elegantnější a čistší než změť drátů od přijímače (resp. rozvodné desky). Je ale třeba s umístěním převodníků předem počítat.