Snímání otáček u GasSuit
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pon 16. zář 2019 16:05:56
Snímání otáček u GasSuit
Ahoj,
nemáte někdo zkušenost, zda jde využít pouze snímání otáček z výstupu pro otáčkoměry, které má většina zapalování bemzínových motorů?
Chtěl bych mít hallovu sondu připojenou přímo do zapalování a nevyužívat omezení otáček a zpožďování ipulsů z GasSuite.
Ptám se, než to zkusím .... Díky Radek
nemáte někdo zkušenost, zda jde využít pouze snímání otáček z výstupu pro otáčkoměry, které má většina zapalování bemzínových motorů?
Chtěl bych mít hallovu sondu připojenou přímo do zapalování a nevyužívat omezení otáček a zpožďování ipulsů z GasSuite.
Ptám se, než to zkusím .... Díky Radek
Re: Snímání otáček u GasSuit
Pokud se nemýlím, odbočka u zapalování je prostě hallova sonda přes Y rozbočení, takže by tam signál měl být, nicméně těžko říct, co by se stalo, kdyby GasSuite začal signál z nějakého důvodu upravovat. Raději bych to zapojil dle návodu. Omezovač se dá vyřadit tak, že se nastaví vyšší limit.
Doporučuji všechny konektory zajistit třeba tavnou pistolí. Rozebrat se pak dá po pokapání lihem.
Doporučuji všechny konektory zajistit třeba tavnou pistolí. Rozebrat se pak dá po pokapání lihem.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pon 16. zář 2019 16:05:56
Re: Snímání otáček u GasSuit
Ahoj, dík za reakci, už jsem to včera vyzkoušel a je to tak. Nevím jestli je to pouhé rozbočení HS nebo ještě nějak zpracováno, nicméně použitelné to je.
Ale pozor, právě toto zapojení zcela vyřadí vliv GasSuite na chod motoru - proto to dělám. Zapojení podle doporučení právě jeho chod ovlivňuje kontrolou max. otáček a úpravou zapalovacích impulsů - nicméně předpokládám že to bude fungovat dobře a samozřejmě lze to vyřadit nastavením. Mě ale stačí jen měření, hlavně teploty, otáček a množství paliva.
Jinak jsem pozoroval ještě jeden efekt - připojil jsem jen termočlánek a druhé teplotní čidlo ne (upřímě nevím co jím měřit ...) a skript hlásil, že GasSuite není v modelu. Tak nějak mě napadlo, že zřejmě se kontrolují všechna čidla a když něco chybí, jako by nebylo nic. No ... bez komentáře. Tak sem ho připojil, načetl, pak zas odpojil (je ve stavu ztraceného senzoru) a skript už byl spokojený a funguje. Asi by bylo lepší skript upravit ve smyslu mám-li alespoň jedno čidlo, mám GasSuite.
Tak tolik zatím mé postřehy, třeba se to někomu může hodit.
Radek
Ale pozor, právě toto zapojení zcela vyřadí vliv GasSuite na chod motoru - proto to dělám. Zapojení podle doporučení právě jeho chod ovlivňuje kontrolou max. otáček a úpravou zapalovacích impulsů - nicméně předpokládám že to bude fungovat dobře a samozřejmě lze to vyřadit nastavením. Mě ale stačí jen měření, hlavně teploty, otáček a množství paliva.
Jinak jsem pozoroval ještě jeden efekt - připojil jsem jen termočlánek a druhé teplotní čidlo ne (upřímě nevím co jím měřit ...) a skript hlásil, že GasSuite není v modelu. Tak nějak mě napadlo, že zřejmě se kontrolují všechna čidla a když něco chybí, jako by nebylo nic. No ... bez komentáře. Tak sem ho připojil, načetl, pak zas odpojil (je ve stavu ztraceného senzoru) a skript už byl spokojený a funguje. Asi by bylo lepší skript upravit ve smyslu mám-li alespoň jedno čidlo, mám GasSuite.
Tak tolik zatím mé postřehy, třeba se to někomu může hodit.
Radek
Re: Snímání otáček u GasSuit
Schválně teda vyzkoušej, co se stane se zapalováním, pokud se bude GS snažit ovlivňovat impulsy, aby nedošlo k nějakým nesrovnalostem i přes to. Kdyby motor pálil dvakrát za sebou jednou na HS a po druhé na GS by asi nebylo dobré.
Já používám pouze senzor Tp2 mezi žebrama, Tp1 také nevím jak využít, resp. kam ho chytit.
Druhý chcipák jsem už párkrát využil, když mi zazlobil killswitch. Omezovač otáček je k ničemu.
Čidlo průtoku mi taky působilo víc problémů, než výhod, resp. byla to další proměnná při hledání problému s motorem, byť asi ne přímo zdrojem problému, tak jsem ho nakonec vyřadil.
Já používám pouze senzor Tp2 mezi žebrama, Tp1 také nevím jak využít, resp. kam ho chytit.
Druhý chcipák jsem už párkrát využil, když mi zazlobil killswitch. Omezovač otáček je k ničemu.
Čidlo průtoku mi taky působilo víc problémů, než výhod, resp. byla to další proměnná při hledání problému s motorem, byť asi ne přímo zdrojem problému, tak jsem ho nakonec vyřadil.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pon 16. zář 2019 16:05:56
Re: Snímání otáček u GasSuit
Ahoj, nemůže se stát se nic, GS takto nemá na chod zapalování žádný vliv. Hallova sonda je připojená přímo do zapalování a já jen beru impulsy ze samostatného výstupu pro otáčkoměr. Samozřejmě pokud tento výstup zapalování má, jinak se to takhle nedá udělat. Výstup z GS do zapalování není zapojen, tudíž GS nemůže nic na chodu motoru ovlivnit. Právě přesně jak říkáš, omezení otáček nepotřebuju a chcípat jde vypnutím zapalování nebo sytičem.
Zatím to zkouším jen nasucho, praxi s průtokem teprv uvidím, mám tam membránový karburátor, tak by snad nemělo dělat potíže. Určitě sem další zkušenosti napíšu, už proto že moc lidí tuhle telemetrii nepoužívá a mě přitom připadá poměr ceny a užitnejch vlastností jako dobrej, už jenom otáčkoměr a teploměr výrobci motorů doporučují používat.
R.
Zatím to zkouším jen nasucho, praxi s průtokem teprv uvidím, mám tam membránový karburátor, tak by snad nemělo dělat potíže. Určitě sem další zkušenosti napíšu, už proto že moc lidí tuhle telemetrii nepoužívá a mě přitom připadá poměr ceny a užitnejch vlastností jako dobrej, už jenom otáčkoměr a teploměr výrobci motorů doporučují používat.
R.
Re: Snímání otáček u GasSuit
Nová zkušenost, třeba někomu pomůže.
Řešil jsem neustálé kuckání motoru od půl plynu výš. Nejdřív jsem podezíral kabely ke svíčkám, nakonec to vypadá, že na vině bylo pravděpodobně zapojení hallovy sondy skrz GasSuite. Po zapojení pouze na vývod RPM senzoru viz výše, problém s kuckáním zmizel.
Řešil jsem neustálé kuckání motoru od půl plynu výš. Nejdřív jsem podezíral kabely ke svíčkám, nakonec to vypadá, že na vině bylo pravděpodobně zapojení hallovy sondy skrz GasSuite. Po zapojení pouze na vývod RPM senzoru viz výše, problém s kuckáním zmizel.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pon 16. zář 2019 16:05:56
Re: Snímání otáček u GasSuit
Dík za zkušenost, toho jsem se právě bál, protože jestli to funguje jak píší, že po dosažení limitních otáček to začne zpožďovat zapalovací impulsy (= rozhodí to nasavený předstih motoru), tak to mi přijde dost divný způsob a docela bych očekával chování motoru přesně jak píšeš.. Pochopil bych, kdyby šlo přes GS servo plynu a GS by prostě "ubral plyn" - jako governor. Jinak GS funguje sám o sobě pěkně, ale mám jiný problém - viz další příspěvek.
Radek
Radek
Re: Snímání otáček u GasSuit
Jo, mohl to být možná i vakl v kabeláži, protože několik letů bylo v pohodě a pak se problém zase objevil. Občas se i objevila nesmyslná hodnota otáček. Každopádně teď funguje parádně.
Problémy vedle jsem nezažil, s RB-20 telemetrie funguje bez problémů, jiná čidla tam nemám.
Problémy vedle jsem nezažil, s RB-20 telemetrie funguje bez problémů, jiná čidla tam nemám.
Re: Snímání otáček u GasSuit
No a když dojde k instalaci i tak podle výrobce.. Nedojde náhodou záporným polem ke galvanickému spojení mezi hall sondou a sportem do přijímače???
Bereme li v úvahu že se snažíme optospínačem tohohto stavu od zapalování docílit.
Bereme li v úvahu že se snažíme optospínačem tohohto stavu od zapalování docílit.
Re: Snímání otáček u GasSuit
Předpokládám, že když je GasSuite určený pro benzínové motory, galvanické oddělení tam bude.
I když...
I když...

Re: Snímání otáček u GasSuit
Právě že jsem měřil společný - pol nebo li kostru a je od Sportu a snímače spojená. Což nepovažuji za oddělený obvod.
Re: Snímání otáček u GasSuit
No, to by mohlo vysvětlovat problémy S-BUS na PWM převodníku, kdy mi docházelo k náhodnému zamrzání kanálů při běžícím motoru (do převodníku byl zapojený právě GasSuite a killswitch). Jestli je tomu tak, tak to je docela zásadní chyba návrhu takového zařízení 
