Propojení baterii
Propojení baterii
Ahoj pánové,
Zaujala mne Vaše práce na téma spojovaní baterii, na webu :http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... -----1cast
Lítám s modely EPP a u všech uživím 3čl cca 2000 -2650 mAh.
Ted jsem pořídíl carbon Cupa 2,1m a ten potřebuje 6čl 5000mAh. / přestavbu na motor pro 3člu mne nemá smysl, neb menší era neunesou více jak 3čl 3000mAh./
Po přečtení článků o propojování jsem dospěl k závěru, že volba vhodná pro mne bude pořídít 4 accupacky 3čl 2650 mAh.
Budu je moct využívát jednotlivě do menších letadel, nebo spojit do dvou dvojic seroivě a ty dvojice pak paralelně a získám 6čl 5300mAh. Lámu si jen hlavu jak propojit servisní konektory, abych mohl sledovat napětí jednotlivých článku.
A taky jak to vše mechanicky pospojuji. Máte li někdo nějaké udělátka už hotové, rád se na ně kouknu.
Děkuji za nápady.
Letu zdar Supan.
Zaujala mne Vaše práce na téma spojovaní baterii, na webu :http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... -----1cast
Lítám s modely EPP a u všech uživím 3čl cca 2000 -2650 mAh.
Ted jsem pořídíl carbon Cupa 2,1m a ten potřebuje 6čl 5000mAh. / přestavbu na motor pro 3člu mne nemá smysl, neb menší era neunesou více jak 3čl 3000mAh./
Po přečtení článků o propojování jsem dospěl k závěru, že volba vhodná pro mne bude pořídít 4 accupacky 3čl 2650 mAh.
Budu je moct využívát jednotlivě do menších letadel, nebo spojit do dvou dvojic seroivě a ty dvojice pak paralelně a získám 6čl 5300mAh. Lámu si jen hlavu jak propojit servisní konektory, abych mohl sledovat napětí jednotlivých článku.
A taky jak to vše mechanicky pospojuji. Máte li někdo nějaké udělátka už hotové, rád se na ně kouknu.
Děkuji za nápady.
Letu zdar Supan.
Re: Propojení baterii
Je těžké si představit propojit servisní konektory a zároveň sledovat napětí jednotlivých článků ... Jakmile něco propojím, tak už přece nelze sledovat jednotlivé články ... nebo jak si představuješ to propojení ? Spojit servisní konektory do jednoho konektoru, ale s tím, že by byly články pořád samostatné ? pak mi ale uniká důvod, proč to propojovat.
Re: Propojení baterii
Ahoj, myslím to tak :Bořík píše: ↑čtv 03. pro 2020 15:10:28Je těžké si představit propojit servisní konektory a zároveň sledovat napětí jednotlivých článků ... Jakmile něco propojím, tak už přece nelze sledovat jednotlivé články ... nebo jak si představuješ to propojení ? Spojit servisní konektory do jednoho konektoru, ale s tím, že by byly články pořád samostatné ? pak mi ale uniká důvod, proč to propojovat.
u 3čl mám servisní konektor s vývody pro 3 články. To jde.
U spojení dvou 3 článkových baterii do serie získam klasický 6čl a takže propojení servisních konektrorů taky lze.
Ale u spojení dvou takových packu paralelně znamená meřit dohromady vždy dva paralelní článký, jako jeden. To taky jde.
Tedy 6x dvě dvojice.
Elektricky si dokážu to zapojení představit, ale jak to udělat fyzicky, aby to bylo co nejvíce blbuvzdorné to teď hledám. Ať nevymýšlím už vymyšlené.
Bude to změť konektoru a drátů.
Supan
Re: Propojení baterii
Vyrobit na to propojovací desku s konektory s klíči - na tišťák?. Možná by se na té desce mohly propojovat i konektory silové. Vždy silový a vedle správný balanční. Z desky by pak vedl jeden silový a jeden 7pin balanční, na kterém by bylo měřidlo.
Kdysi jsem dva sériově spojené 3S nabíjel, abych nabil rychleji na jedné nabíječce. Akorát jsem musel moc dávat pozor, abych neprohodil balanční konektory (jeden jsem zapojoval do std balančního, druhý do horní části balančního na 6S).
Ale když na to bude deska, kde bude ten silový s balančním vedle sebe, bude to relativně bezpečné.
(Jednou se mi podařilo balanční prohodit - ani to nezasmrdělo, ale 3 spodní balanční tranzistory to nepřežily (B6). Nabíječka stále funguje bez balancování...)
Kdysi jsem dva sériově spojené 3S nabíjel, abych nabil rychleji na jedné nabíječce. Akorát jsem musel moc dávat pozor, abych neprohodil balanční konektory (jeden jsem zapojoval do std balančního, druhý do horní části balančního na 6S).
Ale když na to bude deska, kde bude ten silový s balančním vedle sebe, bude to relativně bezpečné.
(Jednou se mi podařilo balanční prohodit - ani to nezasmrdělo, ale 3 spodní balanční tranzistory to nepřežily (B6). Nabíječka stále funguje bez balancování...)
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)
Re: Propojení baterii
Ahoj, tak to je supr napad!
Supan
Supan
Re: Propojení baterii
Osobně bych si to nekomplikoval - na každý servisní konektor bych připojil samostatný Lipostop-alarm. Všechno bude hlídané a bude to stát jen pár korun.
Při ceně cca 25,-Kč za jeden voltmetr s alarmem to bude levnější, jak dávat dohromady další desky a konektory. A hlavně je to blbuvzdorné, protože i profík občas něco zapojí blbě.
Při ceně cca 25,-Kč za jeden voltmetr s alarmem to bude levnější, jak dávat dohromady další desky a konektory. A hlavně je to blbuvzdorné, protože i profík občas něco zapojí blbě.
Re: Propojení baterii
Tak ted mám o cem premyšlet !
Diky.
Supan
Diky.
Supan
Re: Propojení baterii
Na ten společný 6S se dá zase napojit FLVSS nebo MLVSS a je "online" přehled o všech článcích.
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)
Re: Propojení baterii
No, podle toho, jak moc se ti s tím chce hrát ... takže nakoupit pípadla...
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik vrtulemi poháněných létajících strojů)
Re: Propojení baterii
V jeepu sem měl pípák, pak nastala změna vysílací soupravy z Hitec na FrSky a k pípáku se dal paralelrně senzor - už několik let je tam obojí