No ono to má vlastně nějakou vestavěnou nabíječku a co teče do baterky je otázka. Do konektoru se připojí "jen" zdroj. To hlídání tam nevadí a lidi jsou různí...
Zkolabování vysílače za letu
Re: Zkolabování vysílače za letu
Jak jsem psal ... v elektrokole bylo BMS ke škodě, kvůli tomu zkolabovala celá baterka. ( Pro mě "naštěstí" ). Pokud je nabíjecí obvod dobře zkonstruovaný a do vysílačky se připojí jen zdroj, pak by nemělo dojít k žádným potížím. Silové ( pohonné ) baterky mají daleko větší sklon k přehřívání a většinou se tam žádné teplotní čidlo nepřidává - ani by vlastně k ničemu nebylo: vybíjení přerušit nemůže a při nabíjení by modelář musel být trotlík, aby baterky zničil. A pokud ano, dobře mu tak a podruhé to už těžko udělá. Plno nabíječek má sice výstup na teplotní čidlo, ale neznám nikoho, kdo by ho používal.
- Jan Urbánek
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1805
- Registrován: ned 21. dub 2019 17:30:13
Re: Zkolabování vysílače za letu
radio ma vlastni nabijeci okruh a ten meri telotu pri nabijeni, neni se cemu divit ty clanky nebudou furt mlade a v super kondici
Re: Zkolabování vysílače za letu


Jinak, mým baterkám bude brzo 5 roků a zatím v "super kondici" jsou, ale jsem už dost línej pilot.
Naposledy upravil(a) ellet dne stř 23. lis 2022 10:10:43, celkem upraveno 1 x.
Re: Zkolabování vysílače za letu
Předpokládám, že ten nabíjecí okruh ve vysílačce je navržený tak, aby byly baterky nabíjeny relativně pomalu a šetrně ( nejsou to pohonné baterky ) a tak je v podstatě nemožné, aby se nabíjelo tak, že by baterky překročily normální teplotu, natož pak nějakou kritickou. Ale souhlasím s tím, že pokud v žádném případě to teplotní čidlo nezasáhne do vybíjení, tak je to v pořádku.
- Jan Urbánek
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1805
- Registrován: ned 21. dub 2019 17:30:13
Re: Zkolabování vysílače za letu
Radio se pri selhani termoresistoru bude chovat takto
pujde spusustit a provozovat i kdyz vypadne termosensor behem uzivani
radio po priojeni k nabijeni blika jako ze porucha baterie
toto se tyka jen X10 ktere nemeli kryt pro baterie, tzn baterie byla uzavrena v radiu.
pujde spusustit a provozovat i kdyz vypadne termosensor behem uzivani
radio po priojeni k nabijeni blika jako ze porucha baterie
toto se tyka jen X10 ktere nemeli kryt pro baterie, tzn baterie byla uzavrena v radiu.