ETHOS křídlo šest kormidel

Jindra
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 09. zář 2021 19:59:12
Bydliště: Brno

ETHOS křídlo šest kormidel

Příspěvek od Jindra »

Zamyšlení a popis - po delší době jsem vyndal Skywalkera 3,8 a jal se nastavit. Mám ho převedeného v novém radiu a již dříve jsem ho spároval a upravil. Po delší době nastavování RB a nejnovějších přijímačů přes LUA mám starý SR10Pro, FW jede přes OTA, super, k tomu mám přes SBUS malý RS. Pokud ho nechám zapojený v SR10 nejde vstoupit do nastavení stabilizace, přijímač jsem raději vyndal a znova zkalibroval, pomocí záložky SRX v nastavení senzorů.
V převedené složce s modelem ještě v starší verzi mě zůstává u vytvořeného mixu tabulka k nastavení kormidla nahoru-dolu vedle sebe přehledně, pokud vytvořím nový mix tak ,již vidím nové pojetí přidat akci a nastavení lze pomocí křivky. To původní mě vyhovovalo více. Nyní ke křídlu. Normálně model šest kormidel čtyři křidélka a dvě klapky. V šabloně křidélka 1,5,6,7 a 8,9 klapky. Zde je jedna část stabilizace, ne přes nové LUA ,kde mohu vypnou-zapnout druhou část, stejně jako zisk gyra a přepínání režimu po staru. Nastavím výchylky ve vstupech ,dle doporučení 1,5 křidélka ,2 výškovka, 4 směrovka u 6,7 vnitřní křidélka a klapky 8,9 nechám na max co dovolí mechanika kormidla. Letadlo uvedu do roviny provedu self check, případně upravím směr kormidel zkontroluji stabilizaci. Pomocí mixů upravím dráhu vnitřních křidélek a klapek. Stabilizují vnější křidélka rozsah je 15/8 mm nahoru dolu, vnitřní křidélka méně 10/6 mm bez stabilizace, klapky lze přepnout mixem do křidélek a jedou s křidélky 8/4mm nahoru dolu. Pokud jsem dříve vymazal ze základní šablony čtyři klapky křidélek a nechal jen dvě 1,5, tak vnitřní křidélka netrimovali a po přiřazení dalšího mixu s trimem se stalo to, že pípaly dva trimy součastně, měly jiný centr- dva centr trimy. Další důležité nastavení jsou brzdy, kdy potenciometrem na páce plynu dávkuji brzy a to- vnější křidélka 1,5 jdou nahoru, vnitřní křidélka 6,7 dolů cca 40 stupňů a kapky cca 70 stupňů - "velký motýl". Zvláštnosti- vnitřní křidélka vlastně bez self checku, bez stabilizace při trimování jedou několikanásobně více. Další- pokud bych použil např.TDSR 12 , kde mám stabilizované čtyři kormidla křidélek a udělal self check s nastavením vstupů pro křidélka, nenastavím vnitřní křidélka jako brzdy, kdy potřebuji hodně dolů,40 stupňů- tedy Self check po nastavení na max možné mechanické výchylky a potom pomocí mixů- křivek upravit. Znamená to na každé kormidlo křivky pro křidélko, brzdy, rychlý přelet, termiku, samotné klapky atd. Proto se mě jeví stará šablona mixu expo-naho-dolu-zpomaleni jako jednoduší. U velkého akrobata o dvou servech na křídlo je to jedno, serva jedou stejně.
V tomto případ bych měl dost křivek :shock: , ano jedná se o neběžný stroj, kdy kormidla křidélek plus klapky vytváří postupně "schody" např. plné křidélka nebo klapky dolů do toho ještě brzdím vnější křidélka jdou nahoru, stabilizují a vnitřní dolů, klapky ještě více dolů. Nejsem profi, ale vypadá to velice zajímavě zvlášť při 15m/s .Jindra. :)

Zpět na „ETHOS“