Záměna příjmače TD R18 za TD R12
Záměna příjmače TD R18 za TD R12
Drobný poznatek. Půjčil jsem si na vyzkoušení TD R18 a tak jsem ho osadil místo TD R12. Kanály obsazeny 1-11 a 12k byl původně na F BUs. Totéž zapojeno do TD R18 a zcela zmizela telemetrie - Vario a vše s variem spojené.
Re: Záměna příjmače TD R18 za TD R12
Co vyhledat nové senzory? (obrazovka telemetrie)
A není u přijímače telemetrie vypnutá? (obrazovka RF systém, vlastnosti přijímače)
Není zapnutý "závodní režim"?
A není u přijímače telemetrie vypnutá? (obrazovka RF systém, vlastnosti přijímače)
Není zapnutý "závodní režim"?
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik létajících, jezdících a plavajícich strojů)
- Jan Urbánek
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1812
- Registrován: ned 21. dub 2019 17:30:13
Re: Záměna příjmače TD R18 za TD R12
pokud nesouhlasi verze fw prijimac a radio jako v2 a v3 tak telemetrie nepojede
Re: Záměna příjmače TD R18 za TD R12
Telemetrie nejela, stažena nová verze, začalo to chodit (zobrazení na displeji). To vše ano, ale musel jsem znovu nastavit hlášky a přepínač, na kterém to přepínám. To zcela zmizelo. S tím stažením nové verze mi opět nedošlo, že sice pokud příjmač s vysílačem funguje a svítí zelená led, sice ovládání jde, ale bez telemetrie. Po stažení aktualizace začala led blikat modře a začal jít i telemetrie , ale jak už jsem psal bez hlášek a dalšího nastavení. Jinak také vario ukazovalo na zemi 357m a nešlo to ani resetem, až přepnutím v nastavení varia na offset se to srovnalo. Sice jsem nepochopil nač tam vůbec tohle nastavení (offset) je. Kdyby to fungovalo rovnou i bez volby offset , tak jako u ostatních výrobců, bylo by o problém méně.
- Jan Urbánek
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1812
- Registrován: ned 21. dub 2019 17:30:13
Re: Záměna příjmače TD R18 za TD R12
po flashi na v3 je dobre preregistovat a prepoarovat
Re: Záměna příjmače TD R18 za TD R12
Jo samozřejmě.
Re: Záměna příjmače TD R18 za TD R12
Ještě jeden dotaz. U Příjmače TD R18 když kouknu do nastavení , je tam možnost :
Telemetrie Zap. - Vyp. to je jasný
Telemetrie 25mW Zap. - Vyp. mám zvoleno zap.
Vysoká rychlost PWM - nevím přesně co nastavit.
Jinak tady různě čtu o nastavení výkonu na 2.4 a 868 pásmu. Na 2.4 je tam nastaveno 25mW , dá se nastavit 200 a myslím 500mw. Když pominu legislativu , lze na stávající konfiguraci nastavit třeba těch 200mW, nebo to není doporučeno.
No a těch 100mW jsem nikde nenašel. Zřejmě v posledních aktualizacích tato možnost už není, nebo nevím kde hledat.
Děkuji za každou radu.
Telemetrie Zap. - Vyp. to je jasný
Telemetrie 25mW Zap. - Vyp. mám zvoleno zap.
Vysoká rychlost PWM - nevím přesně co nastavit.
Jinak tady různě čtu o nastavení výkonu na 2.4 a 868 pásmu. Na 2.4 je tam nastaveno 25mW , dá se nastavit 200 a myslím 500mw. Když pominu legislativu , lze na stávající konfiguraci nastavit třeba těch 200mW, nebo to není doporučeno.
No a těch 100mW jsem nikde nenašel. Zřejmě v posledních aktualizacích tato možnost už není, nebo nevím kde hledat.
Děkuji za každou radu.
Re: Záměna příjmače TD R18 za TD R12
PWM - Pulse Width Modulation je signál pro serva. Vysokou rychlost nezvládají analogová serva (shoří) Digitální serva ji většinou zvládají. Jedná se o latenci řízení, kterou ale běžný pilot nepozná. Normálně trvá jedna perioda (T) 21 ms, u vysoké rychlosti je 7 ms.
Nastavení výkonu je pro 868 MHz. V rámci EU je obousměrná komunikace limitovaná na 25 mW. Vyšší hodnoty jsou pouze jednosměrné (bez telemetrie) Vyšší hodnota je náročnější na baterii. Pro létání na dohled je 25 mW více, než dostačující výkon.
U 2.4 GHz je výkon vždy 100 mW a "Listen before Talk". 25 mW je limit bez LBT, ale to už se nepoužívá.
Nastavení výkonu je pro 868 MHz. V rámci EU je obousměrná komunikace limitovaná na 25 mW. Vyšší hodnoty jsou pouze jednosměrné (bez telemetrie) Vyšší hodnota je náročnější na baterii. Pro létání na dohled je 25 mW více, než dostačující výkon.
U 2.4 GHz je výkon vždy 100 mW a "Listen before Talk". 25 mW je limit bez LBT, ale to už se nepoužívá.
Re: Záměna příjmače TD R18 za TD R12
Děkuji za odpověď. J.