Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Nenašel by se prosím někdo ochotný napsat Lua skript pro Horus X10S expres, který by zobrazoval text podle polohy spínače : Motor vypnut nebo Motor zapnut. Vypínač/Spínač motoru mám a na třípolohovém spínači SA, kde když je spínač ode mně nebo uprostřed, tak je motor vypnut a když ho přepnu k sobě tak je motor zapnut.
Předem moc děkuji za ochotu.
Předem moc děkuji za ochotu.
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Nedalo mi to.
V příloze je zip, ten rozbalit a nakopírovat do rootu SD - je tam WIDGET/SWText/main.lua i s adresáři - prakticky se ve WIDGET složce vytvoří složka SWText (lepší název mě nenapadl) a v této složce musí být main.lua.
Při vybírání widgetů by se měl objevit widget SWText. Má nastavení - výběr přepínače (vstupu) a barvy textu.
Jak nastavit texty přes obrazovku nevím, takže jiné texty se na různé polohy přepínače vymění editováním lua - texty jsou úplně nahoře, měňte jen text v uvozovkách.
up je pro vstup > 10
down je pro vstup < -10
mid je pro zbytek tedy <-10, 10> - rozumněj interval od -10 do 10 včetně. Pokud byste chtěli jiné rozsahy, směle upravte, hodnoty jsou v if podmínkách téměř dole v LUA.
Je to můj vůbec první widget LUA. Navíc je hodně "tupý", není tam ošetřená délka textu. Takže taková "beta" verze.
Funguje na malé widgety, pokud je text dostatečně krátký, tak funguje i v hlavičce. Pokud je text dlouhý tak, že je mimo widget, rádio úspěšně padá do "EMERGENCY MODE" (aspoň u widgetu v hlavičce). Pokud se text vejde, zdá se, že LUA funguje správně.
Vyzkoušeno na simulátoru X12, X10 express, a na reálném RadioMaster.
V příloze je zip, ten rozbalit a nakopírovat do rootu SD - je tam WIDGET/SWText/main.lua i s adresáři - prakticky se ve WIDGET složce vytvoří složka SWText (lepší název mě nenapadl) a v této složce musí být main.lua.
Při vybírání widgetů by se měl objevit widget SWText. Má nastavení - výběr přepínače (vstupu) a barvy textu.
Jak nastavit texty přes obrazovku nevím, takže jiné texty se na různé polohy přepínače vymění editováním lua - texty jsou úplně nahoře, měňte jen text v uvozovkách.
up je pro vstup > 10
down je pro vstup < -10
mid je pro zbytek tedy <-10, 10> - rozumněj interval od -10 do 10 včetně. Pokud byste chtěli jiné rozsahy, směle upravte, hodnoty jsou v if podmínkách téměř dole v LUA.
Je to můj vůbec první widget LUA. Navíc je hodně "tupý", není tam ošetřená délka textu. Takže taková "beta" verze.
Funguje na malé widgety, pokud je text dostatečně krátký, tak funguje i v hlavičce. Pokud je text dlouhý tak, že je mimo widget, rádio úspěšně padá do "EMERGENCY MODE" (aspoň u widgetu v hlavičce). Pokud se text vejde, zdá se, že LUA funguje správně.
Vyzkoušeno na simulátoru X12, X10 express, a na reálném RadioMaster.
- Přílohy
-
- SWText.ZIP
- (772 bajtů) Staženo 604 x
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik létajících, jezdících a plavajícich strojů)
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Hluboce smekám, moc a moc děkuji.
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Pokud mohu ještě otravovat, napadla mě malá pro Vás jistě snadná úprava. Šel by text udělat tučně a vycentrovaný na střed?
Je mi jasné, že text se zvětší, takže by se tam nemusel vejít, ale můžu klidně napsat zkráceně "Motor zap." a pak by neměl být problém.
Je mi jasné, že text se zvětší, takže by se tam nemusel vejít, ale můžu klidně napsat zkráceně "Motor zap." a pak by neměl být problém.
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Pátral jsem. OpenTX nemá nic jako tlusté písmo. Má jen písmo. A jsou tam 4 velikosti.
Nenašel jsem způsob, jak text vycentrovat. Nějak to (časem) asi půjde, ale teď netuším jak. Neumím zjistit šířku písmene. A barevné obrazovky mají písmenka různých šířek, takže na počet znaků to nejde.
Abych tyto nedostatky aspoň trochu obešel, přidal jsem 3 parametry.
Top - počet pixelů přidaných shora, Left - počet pixelů přidaných zleva - tím se text posune vůči levému hornímu rohu widgetu - a Font, resp. jeho velikost. 1- malé, 2 - normal, 3-větší, 4 největší.
Tož zatím tak.
Nenašel jsem způsob, jak text vycentrovat. Nějak to (časem) asi půjde, ale teď netuším jak. Neumím zjistit šířku písmene. A barevné obrazovky mají písmenka různých šířek, takže na počet znaků to nejde.
Abych tyto nedostatky aspoň trochu obešel, přidal jsem 3 parametry.
Top - počet pixelů přidaných shora, Left - počet pixelů přidaných zleva - tím se text posune vůči levému hornímu rohu widgetu - a Font, resp. jeho velikost. 1- malé, 2 - normal, 3-větší, 4 největší.
Tož zatím tak.
- Přílohy
-
- SWText2.ZIP
- (870 bajtů) Staženo 598 x
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik létajících, jezdících a plavajícich strojů)
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
..no a chtěl jsem si vyzkoušet i obrázky, takže v příloze je jednoduchá verze s obrázky. Obrázky se přizpůsobují kontejneru, max 100%, velikost "ikonky" je asi 150px.
Pokud chcete jiné obrázky, další možnosti typu barva pozadí a td, směle upravujte. Asi by šlo i animovat, výkonu na to mají rádia typu Horus dost.
Pokud chcete jiné obrázky, další možnosti typu barva pozadí a td, směle upravujte. Asi by šlo i animovat, výkonu na to mají rádia typu Horus dost.
- Přílohy
-
- SWImg.zip
- (6.38 KiB) Staženo 595 x
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik létajících, jezdících a plavajícich strojů)
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Paráda, moc děkuji za skvělou práci.
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Tak do třetice ještě ta animace.
Lze naskládat (asi) libovolné množství obrázků (i jen jeden), skript si je při inicializaci napočítá, a zdá se, že animace funguje.
Zase funguje i v hlavičce.
Experimentálně jsem zjistil, že skript padal, protože input hodnoty pro taranisy má jinak argumenty jak input hodnoty pro horusy. Co už.
(taranis {"name", VALUE, min, max, default}
horus {"name", VALUE, default, min, max})
Lze naskládat (asi) libovolné množství obrázků (i jen jeden), skript si je při inicializaci napočítá, a zdá se, že animace funguje.
Zase funguje i v hlavičce.
Experimentálně jsem zjistil, že skript padal, protože input hodnoty pro taranisy má jinak argumenty jak input hodnoty pro horusy. Co už.

(taranis {"name", VALUE, min, max, default}
horus {"name", VALUE, default, min, max})
- Přílohy
-
- SWImg2.zip
- (38.44 KiB) Staženo 527 x
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik létajících, jezdících a plavajícich strojů)
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
No jistě!
Mě se ta vrtule sice zdála "hloupá" (resp, první rozumná, co jsem našel), ale jako "demo" mi přišla OK.
Možná taková třílistá vrtule.... co?
Mě se ta vrtule sice zdála "hloupá" (resp, první rozumná, co jsem našel), ale jako "demo" mi přišla OK.

Možná taková třílistá vrtule.... co?
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik létajících, jezdících a plavajícich strojů)
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Tahle upravená taky není nic moc. Nemám žádný editory než co jsou ve W10 a něco jsem zkoušel on line. Ve velkém provedení to trochu hází ale myslím, že to je použitelný. Třílistou jsem našel pěknou, ale neumím to po otáčení vystředit. (chtělo by to zvětšit průlhedné pozadí a po natočení správně oříznout).
Protože nechci zatěžovat procesor ničím co není nutný, asi to nepoužiju, ale je to pěkný. (A napadají mě i různý jiný hejbací obrázky...
)
Tak ještě ty vrtule. Přidal jsem ještě modrou.
Protože nechci zatěžovat procesor ničím co není nutný, asi to nepoužiju, ale je to pěkný. (A napadají mě i různý jiný hejbací obrázky...

Tak ještě ty vrtule. Přidal jsem ještě modrou.
Naposledy upravil(a) ellet dne pon 25. led 2021 10:24:40, celkem upraveno 2 x.
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Pošli obrázek, jak budu zoufalý z práce "ulevím" si vytvořením animace... 

(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik létajících, jezdících a plavajícich strojů)
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Tady je, modrá je dobrá, ale asi ne na modrý pozadí .
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Nejsem grafik, ale jak je na obrázku vidět světlo (směr, stín, odlesky), tak se bude dost blbě rotovat. Resp. bude vypadat blbě. Napadá mě, že pokud "3D", tak std 3D model a natočit vyrenderované i se světlem třeba v Blenderu. I toto bych mohl zvládnout.
Nebo jednotlivé snímky z reálně nasnímané vrtule (video).
Zase na rádio mám osobě raději spíš takové "ikonkové" obrázky...
Nebo jednotlivé snímky z reálně nasnímané vrtule (video).
Zase na rádio mám osobě raději spíš takové "ikonkové" obrázky...
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik létajících, jezdících a plavajícich strojů)
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Ty odlesky se tam asi ztratí, ale asi máš pravdu, taky mě stačí přiměřené znázornění..
Jen pro úplnost, tady je to s třílistem a zelenou jsem vyměnil za "zhasnutou" červenou. Ten dvojlist je asi názornější, tohle má dost tenký listy.
Jen pro úplnost, tady je to s třílistem a zelenou jsem vyměnil za "zhasnutou" červenou. Ten dvojlist je asi názornější, tohle má dost tenký listy.
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Zkusil jsem zase něco nového v bledneru (render animace) - a v příloze je černá vrtule 150px po 6° ve statickém stavu je ponechána netočící se (pro jistotu celý widget script).
Čím větší widget, tím hezčí vrtule. Nechte "dealy" na 0. Pro zrychlení vymažte nějaké snímky, třeba každý druhý....
Animace je to spíš na okrasu, jak na něco použitelného. V horní liště je pak skoro nepoužitelná.
Čím větší widget, tím hezčí vrtule. Nechte "dealy" na 0. Pro zrychlení vymažte nějaké snímky, třeba každý druhý....
Animace je to spíš na okrasu, jak na něco použitelného. V horní liště je pak skoro nepoužitelná.

- Přílohy
-
- SWImg2_render.zip
- (279.46 KiB) Staženo 556 x
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | několik létajících, jezdících a plavajícich strojů)
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Ještě jednou velké díky. přikládám foto jak to vypadá.prikrylm píše: ↑sob 23. led 2021 22:34:37
Abych tyto nedostatky aspoň trochu obešel, přidal jsem 3 parametry.
Top - počet pixelů přidaných shora, Left - počet pixelů přidaných zleva - tím se text posune vůči levému hornímu rohu widgetu - a Font, resp. jeho velikost. 1- malé, 2 - normal, 3-větší, 4 největší.
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
No a té obrazovce si přidej hlášku motor zapnut ---motor vypnut. a máš to.
Já když odblokuju motor tak se mi zároveň zapne logování a baba odvykládá hlášku....tak Jardo jdeme na to.
Já když odblokuju motor tak se mi zároveň zapne logování a baba odvykládá hlášku....tak Jardo jdeme na to.
Horus X12S, hromada přijímačů, čidel a letadel
Re: Textové hlášení o zapnutí /vypnutí motoru
Zdravím, je to trochu steré téma ale také jsem řešil polohu textu nebo grafiky. Vždycky je to o zóně do které se widget zobrazuje. Její rozměry se LUA dozví v okamžiku vložení. Ne že by nešlo psát vně této zóny, ale vlezeme někomu do zelí v jiné zóně. Pak se mi jeví u těch malých zón, přesně vhodný na text či jednoduchou grafiku je vertikálně vycentrovat. Výška zvoleného fontu je pak vždy stejná, jen je nutno počítat s tím, že [x,y] je levý horní roh prvního písmena ale včetně diakritiky. Tím pádem text bez diakritiky je trochu vertikálně nevycentrovaný.
Co se týká centrování tak LUA tam skutečně nic nemá. Napadla mě určitý workaround ale ještě jsem ho nevyzkoušel. Vytisknout text a pak konec zjistit přes lcd.getLastPos(), tím je daná šířka. A co jsem právě nezkoušel, jestli to na zjištění šířky funguje mimo obrazovku. Co ale funguje je vytisknout, zjistit šířku a celou zónu vymazat lcd.clear() a tisknout znova už se znalostí šířky.Takže tak.
Co se týká centrování tak LUA tam skutečně nic nemá. Napadla mě určitý workaround ale ještě jsem ho nevyzkoušel. Vytisknout text a pak konec zjistit přes lcd.getLastPos(), tím je daná šířka. A co jsem právě nezkoušel, jestli to na zjištění šířky funguje mimo obrazovku. Co ale funguje je vytisknout, zjistit šířku a celou zónu vymazat lcd.clear() a tisknout znova už se znalostí šířky.Takže tak.