Vazeni,
nejsem zastancem vozeni se po chybach ostatnich, ale jsou veci na ktere bychom se meli zamerit a poucit se.
Prislo radio v tomto pripade X7, ze prestalo fungovat. Pouze radio bez baterie, opravili jsme jej a vratili zakaznikovi. Povazovali jsme to za zarucni zavadu. Den po prijet radia zakaznik volal, ze radio funguje ale nemluvi, proste nic. Radio videlo SD ale zeslabena hlasitost nebyla. Pozadal jsme ho s omluvou aby radio zabalil a poslal jsem pro nej dopravu k vyzvednuti jako kompenzaci nasi chyby pri oprave. Bylo me divne ze bych si zrovna nefunkcniho audia pri zaverecne kontrole nevsiml.
Tentokrat zakaznik poslal radio i s baterii...
Jak vidite na baterii nejsou vubec osetrene terminaly baterie a tato kabelaz se muze volne pohybovat v sachte, tzn se muze dotkonut a zjevne se i dotkla zakladni desky. Pravdepodobne byla i duvodem prvni zavady radia.
Poucme se z tohoto pripadu a dbejte prosim na zajisteni jakychkoli terminalu zdroje napeti. A ted se nemusime bavit o radiich ale celkove o elektorinstalaci take v modelech. Zde nastesti doslo k poruse na stole ale mohlo se to stat dalsi den kdy by radio umrelo pri rizeni modelu a nejen cena modelu ale i mozne dalsi nasledky nerizeneho modelu mohou byt neprijemne i fatalni.
BEZPECNOST PREDEVSIM - SAFETY FIRST
- Jan Urbánek
- Administrátor fóra
- Příspěvky: 1685
- Registrován: ned 21. dub 2019 17:30:13
Re: BEZPECNOST PREDEVSIM - SAFETY FIRST
Tými terminálmi myslíte tie silove vývody z batérie ? Tie vývody sa skutočne mohli dotknút čohokolvek...
No často nad takými vecami človek nerozmýšla , že sa to pri pohyboch može pohnúť , myslí si že kábel ostane tam kam ho vložil...
Blbá chyba ale stava sa :-/
Niečo podobné sa može stať aj v modeli , dotknú sa silive kontakty od motora k regulátoru (bužírka býva len po okraj konektoru a často sa pri vytahovani trosku posunie takže tam ostane 1-2mm holý ) , následkom toho vypadne regulátor a prijimač , a nešť astie je hotove...
No často nad takými vecami človek nerozmýšla , že sa to pri pohyboch može pohnúť , myslí si že kábel ostane tam kam ho vložil...
Blbá chyba ale stava sa :-/
Niečo podobné sa može stať aj v modeli , dotknú sa silive kontakty od motora k regulátoru (bužírka býva len po okraj konektoru a často sa pri vytahovani trosku posunie takže tam ostane 1-2mm holý ) , následkom toho vypadne regulátor a prijimač , a nešť astie je hotove...